Vaše sledi na spletu vidijo tudi kadroviki

Karierni nasveti Objavljeno:  29.04.2019

Družbena omrežja so vse pomembnejše orodje, s katerim si delodajalci pomagajo pri iskanju novih kadrov in najboljših talentov. To ponuja nove priložnosti za objavo prostih delovnih mest, povezovanje, iskanje informacij in za vzpostavljanje prvega stika z osebo.

Družbena omrežja so torej olajšala tudi iskanje pravih ljudi za posamezna delovna mesta in preverjanje informacij o kandidatih. Za kandidate pa to pomeni, da vaš spletni nastop igra pomembno vlogo pri vstopanju na trg dela.

LinkedIn – najbolj poznano in učinkovito omrežje za poslovno povezovanje

Po lastnih podatkih združuje več kot 347 milijonov profilov, vsako sekundo pa se mu pridružita dva nova člana. LinkedIn je odlično družbeno omrežje za poslovno povezovanje in povezovanje kandidatov z odprtimi pozicijami.

Preko družbenih omrežji iščemo vse vrste profilov

Večina profilov, ki jih iskalci kadrov iščejo na družbenih omrežjih, ni menedžerskih, kar dokazuje, da je zaposlovanje na družbenih omrežjih mnogo širše, kot morda pričakujemo. Zaposlovanje s pomočjo družbenih omrežij tako ni rezervirano samo za najvišje profile in večina zaposlitev ni namenjena vodstvenim kadrom.

Kako družbena omrežja koristijo vašemu profesionalnemu razvoju?

  1. Najprej si uredite svoj profil. Tako kot za vaš življenjepis, tudi za vaš profil na LinkedInu velja, da je ta prvi stik s potencialnim delodajalcem, in mora biti zato jasen in pregleden.
  2. Predstavite se z imenom in priimkom, profesionalno fotografijo in vašo funkcijo ali oznako, da iščete zaposlitev.
  3. Vaš profil naj bi odgovoril na vprašanje: kako lahko sodelujem z vami kot potencialni partner ali delodajalec? Napišite svoja glavna znanja in kompetence in tako predstavite svoj potencial.
  4. Navedite pretekle izkušnje, dosežke in morebitne nagrade. Kadroviki navajajo, da so prav dosežki pomembni pri presoji potenciala kandidata, vendar jih kandidati redko navedejo v svojih spletnih življenjepisih. Razmislite, ali ste diplomirali kot najboljši v letniku, ali ste dobili interno nagrado za doseganje rezultatov, ali ste bili izbrani za »uslužbenca meseca«?
  5. Zagotovite si priporočila, z novimi izkušnjami svoj profil redno osvežujte.
  6. Bodite proaktivni. Šteje število povezav, aktivnost, priporočila … To naredi razliko med kandidati.

Pomembno: Vse skupaj počnite z občutkom in dobro mero razuma – ne poveličujte svojih sposobnosti in bodite realni – vse podatke lahko kdorkoli zelo hitro preveri!

Ali kadroviki »googlamo« kandidate?

Seveda. Najprej ocenimo vaš spletni nastop na podlagi profila na LinkedInu (67,7 odstotkov kadrovikov) in preverimo verodostojnost vašega življenjepisa. Raziskava, ki smo jo izvedli v Adeccu v 24-ih državah, med drugim tudi v Sloveniji, ugotavlja, da bo vaš profil na Facebooku dodatno preverilo še nekaj več kot pol kadrovnikov. Ko izbiramo pravega kandidata za prosto delovno mesto, želimo sprejeti kar se da informirano odločitev.

Še preden kandidata povabimo na razgovor, preverimo vse informacije, ki jih lahko dobimo: Pregledamo življenjepis in spremno pismo, preverimo tudi, kaj lahko o njem najdemo na spletu.

Odločamo pa se na podlagi pogovora z njim in morebitnih drugih testov in ocenjevalnih metod.

Pomembno: Na podlagi tega, kaj kadrovnik o vas najde na spletu, se lahko odloči, da vas povabi na razgovor, ali pa tudi ne. Pametno se odločite, kaj boste napisali o sebi.

Družbena omrežja odražajo tudi vašo kulturo

Kadroviki se želijo prepričati, da niste le strokovno usposobljeni, temveč tudi najprimernejši za kulturo podjetja. Ko si ogledajo vaš profil na družbenem omrežju, želijo videti tudi vašo osebnost. Tu lahko šteje število vaših povezav in vaše objave.

Pomembno: Bodite pogumni in že danes začnite z mreženjem in premišljenim deljenjem profesionalnih vsebin. To velja tudi obratno: naj vas ne bo strah izkoristiti svojega profila na družbenem omrežju za iskanje najprimernejšega podjetja za zaposlitev.

Bodite proaktivni

Če je kombinacija vaše izobrazbe in delovnih izkušenj redka in zaželena in potencialni delodajalci pristopajo do vas, je to seveda odlično! V večini primerov pa ni dovolj, da le uredite svoj profil in čakate, da vam podjetja začnejo pošiljati ponudbe za delo. Tudi na družbenih omrežjih je večinoma potrebna proaktivnost.

  1. Za začetek uporabite prave ključne besede – z njimi kadroviki iščejo profile.
  2. Vključite se v skupine, saj bo to morda kriterij selekcije, poleg tega pa si lahko razširite svoj krog povezav.
  3. Sledite podjetjem, v katerih bi si želeli delati. Sistematično se lotite povezovanja z ljudmi.
  4. Tudi za prijave na delovna mesta velja, da jih prilagodite vsakemu delovnemu mestu posebej in kritično presodite, ali ustrezate razpisu.
  5. Identificirajte podjetja, v katerih bi lahko prinesli dodano vrednost. Pozanimajte se, kdo je v podjetju kadrovik in odločevalec in ga nagovorite. Lahko napišete, da bi radi dobili priložnost in se prišli predstavit, če bodo v prihodnje potrebovali profil in znanja, kot so vaša. Naj bo jasno razvidno, da bi bilo tako srečanje brez obveznosti.

V Adeccu dobivamo precej sporočil s ponudbami za delo in prošnjami, da osebe povežemo s poslovalnicami Adecca v tujini, ali z osebami v drugih podjetjih. Če je sporočilo napisano profesionalno, korektno, s primernim tonom in personalizirano, odgovorimo in se lahko tudi dogovorimo za srečanje.

LinkedIn in druga profesionalna omrežja odpirajo vrata pisarn in podjetij. Poglejte seznam razlogov, zakaj ljudje menjajo zaposlitev in jim dajte razlog, da ostanejo. Tehnologija se razvija, pričakovanja zaposlenih se večajo in časi se spreminjajo – če želijo podjetja privabiti najboljše kandidate, se morajo prilagoditi novim orodjem. To pa še bolj velja za kandidate.

Viviana Žorž, vodja marketinga in odnosov z javnostmi Adecco H.R.

Prosta delovna mesta lahko poiščete na naši spletni strani, objavljamo pa jih tudi na našem Facebook in LinkedIn profilu.