Karierni nasveti
Objavljeno:  12.11.2018

Koraki do napredovanja v službi

V svoje delo vlagate veliko truda, vidite rezultate in občutite napredek, zato se pri opravljanju nalog počutite tudi vedno bolj samozavestni. Zdi se vam, da vedno več doprinesete k uspehu organizacije in si zato želite, da bi vaši nadrejeni to prepoznali. Kaj lahko naredite, da v službi napredujete?

Pot do napredovanja je za vsakega posameznika drugačna

Odvisna je od podjetja, okoliščin in zagotovo tudi kančka sreče. Poleg vseh teh dejavnikov je pomembno, da konstantno izkazujemo dobre rezultate in jih znamo predstaviti nadrejenim. Tudi odnosi so pomembni, zato šteje tudi, da se dobro razumemo in sodelujemo z nadrejenim in z vsemi ostalimi člani ekipe. Ker je vsako podjetje drugačno, nekateri napredujejo prej, nekateri kasneje. Pomembno je, da nabirate izkušnje in izkazujete dobre rezultate – tako boste lahko izkoristili priložnost, ko se bo pokazala.

Kaj lahko sami naredimo, da prej napredujemo

Če želimo karierno in osebno napredovati, moramo stalno dopolnjevati svoja znanja in veščine. Tečaji in seminarji so lahko pravi korak za pridobivanje dodatnih znanj, ki jih v vsakodnevnem delovnem okolju nimamo možnosti izpopolniti. Odločite se, v kaj boste vlagali svoj čas – ocenite, na katerem področju potrebujete dodatna znanja, in kaj vam bo pomagalo, da napredujete.

Postavite si cilj 

Razmislite, kaj za napredovanje potrebujete in si zastavite cilje, kako boste to dosegli. Najpogosteje so to dobri poslovni rezultati, dodatna znanja, izpopolnjene komunikacijske in mehke veščine, dobro je tudi, da pridobite vodstvene izkušnje. Pozanimajte se, kaj so potrebne kompetence za naslednjo karierno stopničko in tako določite svoje cilje.

Pogovorite se o vašem razvoju z nadrejenim

Dober odnos z nadrejenim je veliko vreden, saj vpliva na zadovoljstvo na delovnem mestu, pa tudi na komunikacijo pri delu in s tem doseganje delovnih ciljev. Z nadrejenim naj bi se pogovarjali o vaših ciljih na delovnem mestu, ravni vašega znanja in veščin, vašem razvoju in s tem tudi o možnostih za napredovanje. Primeren čas, da se pogovorite o vaših željah in ciljih, so letni in ocenjevalni razgovori.

Karierni napredek je proces, ki se ne uresniči čez noč. Potrebno je veliko vztrajnosti in potrpežljivosti, včasih pa tudi spremembo smeri. Razmislite, če v dosedanjem podjetju lahko uresničite vse zadane cilje, ali pa je čas, da začnete razmišljati širše.

mag. Viviana Žorž, Adecco H. R.