Vita Vukotič | Adecco H.R. I Future@Work

#CEOview

Intervju

Vita Vukotič

Direktorica podjetja Mediade d.o.o.

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«? 

Glede na to, da prihajam iz marketinga, mi seveda misel najprej skoči na marketing. To so produkt oziroma storitev in vsi možni načini, kako to storitev vplest v trg. Se pravi, da preverimo kakšne so potrebe trga in kako se to, kar mi ponujamo, sklada z le-tem ter, da znamo potem vse to prevesti v dobiček.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede? 

Najprej na prvem mestu človekoljubje, na drugem mestu humor, na tretje mesto pa bi dala še kreativnost. Se pravi človekoljubje je to, da če hočeš vodit, moraš seveda najprej imeti rad ljudi. In to jih imam, raznolikost med njimi me navdihuje. Humor je to, da se rada smejem in uživam delati v takih ekipah, ki so sproščene. Kreativnost je pa to, da se ne ustrašiš praznega lista papirja. Tudi to me nadvihuje, najraje naredim nekaj iz nič.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere? 

Na začetku kariere bi sama sebi svetovala to, da biti zasut z delom in biti zaseden, ni ena stvar, s katero se lahko pohvališ. Mogoče celo obratno. Jaz mislim, da tisto kar naredi pravo vrednost pri ljudeh je to, da si jim na voljo. To je tista stvar, ki sem se jo naučila v teh letih.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

To je pa oseba, ki zna nekako prevzemati odgovornost. Oseba, ki ne rabi veliko navodil, kateri samo poveš, kaj je cilj ter podaš sredstva, ta oseba pa zna potem sama najdit ustrezno pot do cilja. Imeti mora tudi pogum za sprejemanje odločitev in na koncu prevzame odgovornost za te odločitve.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite? 

To bom pa čisto iskrena. Najbolj me je prepričala ekipa in energija, ki jo je ekipa imela. Tako da, ko sem si to dinamiko ogledala od daleč, sem si želela postati del nje. Tako da ja, najbolj so me prepričali ti odnosi, nasmejanost, iskrenost in povezanost, ki se je čutila od daleč. Zato sem prišla in na koncu tudi ostala.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb? 

Mislim, da mora biti predvsem pogumen. Se pravi mora biti tisti steber, na katerega se lahko zaposleni oprejo v trenutkih, ko gre nekaj narobe in, ko se vse oči uprejo v eno osebo. Takrat ta oseba ne sme počepniti, biti mora sposobna odgovarjati na te stvari, ki prihajajo iz okolja. Vodja mora biti v času sprememb tudi dober vir informacij. Zaposleni morajo prepoznati, da vodja ve, kakšna neurja divjajo naokoli in, da zaupajo, da ima tudi odgovore na to. Pri vsem tem je tudi pomembno to, da vse skupaj transparentno skomunicira z ekipo, da se vzpostavi zaupanje in, da se ne ustvarja nepotrebna panika. Tretja stvar, ki bi jo rada izpostavila, je še stabilnost. Tukaj imam v mislih predvsem čustveno stabilnost. Da se odločamo na podlagi podatkov in potem tudi stojimo za to odločitvijo. Ne da se v obdobju sprememb tudi pri vodji opazi, da se premisli in gre najprej v eno smer, potem pa v drugo. V takem času mora vodja biti stabilen v osebnosti in pa v odločitvah.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate? 

Glavni izziv na področju marketinga je predvsem usklajevanje pričakovanj z našimi naročniki. Seveda z nami začnejo sodelovati zato, ker si želijo boljšega poslovanja in višjih prihodkov ter dobička. In tukaj nastopimo mi, ki moramo tudi skomunicirati, da nimamo čarobne paličice. Zavedati se moramo tega, do kam sežejo naša moč ter naše lovke in pa na kaj enostavno nimamo vpliva. Tako da si moramo v naši panogi znati zelo dobro postavljati cilje, ki so smiselni, prave KPI-je, po katerih se ravnamo ali smo uspešni ali ne in pa, da si znamo obuti ravno prave čevlje, ne prevelikih ali premalih. Tako znamo potem našo stranko najbolj optimalno podpreti na področju marketinga.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti? 

Moja vloga v prihodnosti si želim, da bi bila tudi izrazito na področju promocije zdravstva na delovnih mestih. In sicer želim si, da bi dali več poudarka temu, da bi se zavedali, da ima sedeči življenksi slog posledice na zdravje in, da bi poskušali na tem delati. Sama se že lotevam enih takih mini projektov na to temo in želim biti v tem tudi vzgled ostalim. Pa tudi glede psihološkega zdravja, da smo vsi nekako pod stresom, in da bi nekako znali prekiniti ta krog stresa in se potem domov odpraviti v sproščenem stanju. To si želim v prihodnosti.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Prednost dela v naši ekipi je to, da se na delovnih mestih, ki jih ponuja Mediade, veliko naučimo. Ogromno imamo stikov z zanimivimi osebami in tudi od njih se lahko veliko naučimo ter spletemo dobre poslovne povezave. Vse to je super za osebnostno rast. Druga stvar je pa pristnost odnosov, kot sem že prej omenila se imamo super med samo, smo super ekipa in kadarkoli gremo na kakšen dogodek, smo tista najbolj zabavna miza. Verjamem, da bi še posebej mladi prišli ravno zaradi teh dveh stvari.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več