Tomaž Figar | Adecco H.R. I Future@Work #CEOview

#CEOview

Intervju

Tomaž Figar

Direktor podjetja Interteam d.o.o.

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«?

Poslovanje je zelo širok pojem. Je koordinirano sodelovanje zaposlenih, uresničevanje poslovnega modela podjetja in izpolnjevanje nalog, ki so potrebne za uspešno poslovanje. Je izgradnja ekipe, ki vodi podjetje.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede?

Sam bi se opisal kot zahteven, korekten in inovativen.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere?

Ko si prepričan v svoje ideje in v svojo vizijo, se ne oziraj preveč na navidezne zapreke, ki se ti na tej poti postavljajo.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

Idealnih sodelavcev najbrž ni oziroma se razvijejo. Potrebno je delati skupaj, spoznavati poslovni model podjetja in mu slediti. Dobri sodelavci morajo upoštevati zakonitosti, ki so pri posameznem poslu potrebne, da se ga pravilno izpelje. Dober vodja mora potemtakem biti korekten do zaposlenih, jih spodbujat in nagradit, kadar so uspešni pri ciljih, ki jim sledimo.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite?

Še v starem socialističnem sistemu sem imel priložnost delovati v podjetju, ki je imelo že sodobno podjetniško razmišljanje. Kasneje sem po dveh letih zaradi boljše finančne stimulacije zamenjal to okolje za nov demokratičen sistem , kjer sem v podjetju doživljal stare zgodbe iz prejšnjega obdobja. Tako sem bil v obdobju petih let soočen z vsemi kontrasti, ki so se pojavljali in enostavno nisem videl več izzivov. Naposled sem se odločil, da lahko ustvarim več. Bil sem mlad in enostavno nisem bil pripravljen čakati na priložnost v podjetju, ki ni imelo vizije v smislu sodobnega poslovanja. Tako sem se odločil, da ustanovim svoje podjetje, ki ga uspešno vodimo že 30 let.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb?

Vloga vodje je v takšnih trenutkih zelo pomembna. Spremembam smo priča ves čas, in zdaj so še posebej korenite. Dober vodja jih mora zaznati in prepoznati, jih pravilno ovrednotiti in spremembe vnesti v poslovanje podjetja. S sodelavci je potrebno zadeve skupaj prediskutirat, da jih razumejo, da gremo lahko pravilno v novo smer in nove načine delovanja. Včasih so potrebni tudi kakšni novi sodelavci z novih področij in ravno na tem se ne sme zaspati. Čim prej bo vodja te spremembe vpeljal v podjetje, manj bo bolelo. Spremembe so izzivi, katerih se ne smemo bati, saj lahko s spremembami dosežemo še boljše poslovanje.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate?

Glavni izivi so, kot v vseh drugih panogah, ostati konkurenčen na tržišču, biti boljši, odgovornejši od konkurence, imeti bolj usposobljen in kredibilen kader, ki pozna izdelke, pozna poslovanje, ve v katero smer gremo, in tak kader prinaša veliko konkurenčno prednost.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti?

Prihodnost zelo hitro prihaja in tudi sam imam željo, da se počasi umaknem iz vsakodnevnega poslovanja v podjetju. To lahko odgovorno storiš le takrat, ko je poslovanje postavljeno, je pregledno, ko so odgovornosti porazdeljene in, ko si seveda sam prepričan, da bo ekipa, ki si jo zgradil, v enaki meri, korektno in uspešno peljala posle še naprej.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Talente potrebuje vsako podjetje. Talenti so osebe, ki v podjetju lahko potegnejo naprej s svojimi idejami in rešitvami, ter so ponavadi inovativni. Naj se ne bojijo predlagat, uvajat in realizirat novosti v okolju, v katerem delujejo. To je samo dobrodošlo.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več