Mojca Potecin | Adecco H.R. I Future@Work

#CEOview

Intervju

Mojca Potecin

HRM & svetovalka direktorja uprave podjetja Elektro Celje d.d.

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«? 

Poslovanje je zbir nekih aktivnosti, procesov, ki pa morajo biti med seboj dobro usklajeni, nekak morajo delovati skupaj v taktu. Zato je potrebna tudi neka skupna usmeritev, torej usmeritev v enotni cilj. To pa predstavlja veliko izzivov in usklajevanja in predvsem skrb za to, da niso procesi, ki so prepleteni preveč zapleteni.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede? 

Zase bi rekla, da sem strastna, odgovorna, ampak hkrati tudi odločna.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere? 

Na začetku svoje kariere se mi zdi, da sem delovala mogoče precej plašno. Tako, da bi sama sebi zagotovo svetovala, bodi bolj pogumna. To je tisto kaj sedaj občudujem pri mlajših generacijah. Mlajše generacije, ki prihajajo v naše delovne sredine so veliko bolj odprte in bolj komunikativne. Posamezniki se znajo bolj postaviti zase, kot smo se mi nekoč. Zato je pomembno, da tudi pri komunikaciji z mladimi prepoznamo to kot kvaliteto in se bolj ukvarjamo z njimi.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

To je zelo težko, ker delam rada z zelo raznolikimi ljudmi. Nikoli jih ne ukalupljam. Vsekakor pa cenim pri ljudeh neko odgovornost in pa predvsem sposobnost za izražanje lastnega mnenja. Hkrati pa seveda tudi sposobnost prisluhniti drugim, zato ker pri dobrem delu, dobrem sodelovanju je to zelo pomembno. Hkrati je treba imeti tudi neki čut za sogovornika, da se nekako v tej množici različnih mnenj najde najboljša možna rešitev.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite? 

V Elektro Celje sem se zaposlila, zato ker me je privlačila ideja o zaposlitvi v tako veliki organizaciji. In takoj, ko sem se zaposlila sem videla, da je to zelo dobro organiziran sistem. Seveda se je od takrat veliko spremenilo, ampak nekak ravno ta veliki organizem različnih področij delovanja in tudi sama sem recimo najprej delala v pravni službi, potem sem nekak presedlala na kadrovsko področje. Moje delo se je hitro začelo povezovati z vodstvom podjetja in ravno nekak te široke možnosti in pa pomembnost dejavnosti, ki jo opravljamo je tisto, kar se mi zdi, da je gonilo pri meni, da delujem še tu naprej.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb? 

Vodja mora predvsem imeti širši pogled. Torej pogled tudi v prihodnost, ne zgolj na dogajanje v svoji organizaciji in pa mogoče v branži. Mora biti tudi tisti, ki je vzgled ostalim, ki ljudem v organizaciji nudi varnost, da jih motivira, da jih žene na prej na nek način, da vzbuja pri ljudeh zaupanje, da ve kaj počne in v katero smer se usmerja podjetje in na nek način ljudje to prepoznajo in sledijo temu in dejansko je potem premagovanje kakršnih kolih izzivov lažje.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate? 

Zdaj v naši panogi je veliko izzivov, ne glede na trenutne turbulentne okoliščine, ko imamo nekako vsi strah pred energetsko krizo. Torej ko nas skrbi predvsem dvig cen električne energije in predvsem nemotena oskrba z električno energijo v tem zimskem obdobju. Zdaj v panogi, ki je nekako zelo tradicionalna, pa vseeno prihaja do velikih sprememb. Seveda slonimo predvsem na tem, da smo nosilci zelenega prehoda, da uvajamo nove tehnologije, da spodbujamo uporabnike električnega  omrežja k aktivnemu sodelovanju. Na prihodu je ogromno sprememb, ki nas čakajo. Tako, da mi moramo ostajati kot neko tradicionalno podjetje agilni in sposobni odzivanja na vse to.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti? 

Zdaj naše podjetje je gotovo, kot sme že rekla nosilec zelenega prehoda, bo pri vseh aktivnostih igralo pomembno vlogo. Aktivno sodelujemo z lokalnimi skupnostmi, torej s strokovno javnostjo in tudi v prihodnje želimo ostati prepoznan partner, nosilec inovativnosti, razvoja okolja v katerem delujemo. Na nek način tudi nosilec razvoja iz tehnološkega vidika

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Zavedamo se, da so zaposleni jedro odlične organizacije. Torej nudimo jim možnosti za profesionalni in pa osebnostni razvoj. Nudimo jim delo v nekem stabilnem okolji, kjer pa je tudi priložnosti za veliko inovativnosti. Gradimo voditeljsko kulturo, to se pravi, da vodje skrbijo za razvoj potencialov svojih zaposlenih, da je njihova umeščenost na tistih delovnih področjih, kjer lahko najboljše izrazijo svoj potencial.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več