Dejan Turk | Adecco H.R. I Future@Work #CEOview

#CEOview

Intervju

Dejan Turk

Predsednik uprave A1 Slovenija

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«?

Poslovanje zna biti zelo komplicirana beseda. Jaz bi jo označil kot igranje za odrasle. Včasih smo se igrali z Lego kockami, danes poslujemo v podjetjih in se igramo na trgu. Če zadeve v poslovanju speljemo kot igro, smo potem tudi verjetno malo bolj uspešni, ker nam je motivacija, da zmagamo v tej igri, da smo boljši od drugih, toliko bolj močni.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede?

Pristopen, do mene ljudje sorazmerno hitro pristopijo, ker sem veliko med ljudmi, danes sem recimo odšel do klicnega centra in se malo pogovoril z ljudmi, ki so na prvi bojni liniji. Drugič se enačim s pogledom v bodočnost, moje delo je, da skušam razumeti trende, jih prepoznati in pripraviti organizacijo, da smo v trendih nekoliko hitrejši od vseh ostalih. Tretje pa verjetno zelo sproščen in nekonvencionalen vodja, je že nekaj časa od kar sem dal dol vse kravate in ostale stvari, tako da sem za primerjavo z nekaterimi mojimi stanovskimi kolegi bolj sproščene sorte.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere?

Zelo enostavno, začni delat to kar ti je všeč, začni v tem uživat, in brez posebnega pritiska se ti bo začela kariera odvijat. Ljudje bodo prepoznali to energijo in ogenj v očeh, ki ga imaš, in se bo avtomatično zgodilo napredovanje iz položaja na položaj, iz nekega področja na drugo področje, in tako naprej.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

Jaz mislim, da vedno pride do uspeha timov, ko so timi različni. Jaz sem vedno iskal ljudi, ki so zelo različni od mene, a me dobro dopolnjujejo. Zelo odvisno je tudi od o kakšnem sodelavcu govorimo. Če rečem sodelavec, ki skrbi za naše stranke v naši organizaciji (v klicnem centru ali pa trgovini), si predstavljam kot zelo dinamičnega, da ima ogenj v očeh, da skrbi za to, da ne odneha, dokler ne reši problema, ki ga stranka ima. Če rečem pa sodelavec v ožji upravi, pa seveda mislim, da dopolnjujemo en drugega in, da enostavno znamo en drugega poslušati in se znamo potem timsko odločati, tudi če ne 100% podpiramo odločitve, vseeno kot tim stojimo za njo in jo peljemo naprej.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite?

Jaz imam kar nekaj karier v življenju, od McDonaldsa, potem oglaševanja, do telekomunikacij, tako sem pokrival tri področja. Vedno sem videl, da kakršnokoli je področje, vedno vodiš ljudi, jim vdahneš neko energijo, da dajo od sebe nekoliko več, kot od njih pričakuješ. To področje pa me je prevzelo, ker so bile telekomunikacije v vzponu in privlačne, ko sem se jim pridružil, in sem videl, da lahko dam od sebe zelo veliko inovitet.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb?

Zdaj se veliko govori o teh spremembah, a jaz se ne spomnim obdobja iz 30 let moje kariere, ko se spremembe ne bi dogajale. Mogoče se zdaj malo bolj zavedamo, da so spremembe nujne, malo hitreje nas sili realnost k njim, a vloga vodje je, da zazna trende, in s tem, ko se konstantno spreminjamo, organizacijo pripravi na trende. Kot A1 Slovenija in A1 Srbija, smo v zadnjih 4 letih konstantno v spremembah, bodi si zaradi tržnih, epidemioliških ali tehnoloških razmer. Tako da je predvsem potrebno verjet v spremembe, jih podpret in prepričat celotno organizacijo, da so nujne, da če jih bomo naredili nekoliko prej kot konkurenca, bomo na trgu bolj uspešni.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate?

Izzivov je kar nekaj, predvsem je tukaj konkurenčni izziv, v naši panogi imamo približno 5 močnih konkurentov, ki nas vsak dan silijo, da smo nekoliko boljši, nekoliko bolj hitri in nekoliko bolj prijazni v naših uslugah. Drugače pa je največji izziv digitalizacija, s katero se dandanes bori vsaka organizacija, in kako narediti to v ravnotežju, da ohranimo emotivno človeško komponento, in digitaliziramo tisto, kar je smisel digitalizirat. Kot pravim, bo vedno treba ohranit touch skin in touch screen. Slab primer prakse je lahko Amazon, ki že preko algoritmov odpušča svoje zaposlene glede na to, ali so produktivni ali ne, tako gre lahko digitalizacija predaleč.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti?

Vloga vodje kot takega se sicer spreminja in govorimo vse bolj o samoorganizacijočih, samovodilnih in agilnih timih. Vse gre v smeri idealnega zaposlenega in idealnih timov, ki bodo lahko delali samostojno in brez vpliva vodstva. Gre v to smer, a mogoče ne bo nikoli tako idealno, kot se sliši. Mislim, da bodo ljudje vedno potrebovali ljudi, v katere zaupajo, ki jim znajo pokazati neko smer in, ki jih vodijo skozi vihar tega današnjega poslovnega sveta. Verjeti morajo, da delamo v skupno dobro podjetja, naših družin, naših delničarjev in tudi, kar postaja vse bolj važno, izboljšujemo ta naš svet, v ekološkem in medsebojnem smislu.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Mi smo stalno v iskanju novih sodelavcev in talentov, ravno danes smo imeli onboarding ene skupine, kjer sem tudi prisostvoval v konferenčnem centru. Mislim, da podjetje A1 predvsem daje izjemne izkušnje za mladega človeka, ki pride, da se priuči dela v skupini in, da se nauči delati v organizaciji, ki je zelo široka in velika. Nudi pa tudi precej možnosti za inovacije in in odprto mišljenje, glede tega, kako stvari spreminjati. Mi recimo naše zaposlene po treh mesecih vedno vprašamo, kaj si videl dobrega in kaj si videl slabega, kje vidiš možnosti, da zadeve premaknemo naprej, kajti po treh mesecih je človek še vedno toliko receptiven, da si še vedno upak kaj naredit, po šestih mesecih pa se že adaptira na vse procese v organizaciji.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več