Karierni nasveti
Adecco Urednik
Objavljeno:  24.04.2019

Ko pride čas za nov korak v karieri

Ali veste, da v povprečju v svojem življenju naredimo pet kariernih premikov? Poslovni svet se hitro spreminja, z leti in pridobljenimi izkušnjami pa se spreminjajo tudi naši interesi ter poklicni cilji.

 Čeprav ste morda danes zelo zadovoljni s svojo zaposlitvijo, lahko že v kratkem času pride do spremembe, zaradi katere boste želeli premik v karieri. Ko se odločite, da ta korak naredite, pa je pomembno tudi, kako svojemu delodajalcu sporočite, da zapuščate delovno mesto.

Delovno razmerje zaključite na primeren način

Če se odločite za menjavo delovnega mesta, je vedno smiselno ohraniti dober odnos z delodajalcem. Zaradi neprimernega načina odhoda si lahko zaprete vrata za morebitna sodelovanja v prihodnosti.

Prav je, da vaš delodajalec novico izve prvi in od vas, zato se izognite razpravljanju o vašem odhodu z drugimi sodelavci, še preden boste o tem obvestili njega. S tem pokažete korektnost in spoštljiv odnos, kakršnega verjetno tudi vi pričakujete od njega.

Ne pozabite na formalnosti

Če ste v rednem delovnem razmerju, je po Zakonu o delovnih razmerjih pisna odpoved obvezna. Vročite jo delodajalcu, vsebovati pa mora vaše podatke ter podatke podjetja, datum, obvestilo o prekinitvi delovnega razmerja in podpis. Razlogov za prekinitev ni potrebno navajati, razen če to želite.

Tudi če odhajate v neprijetnih okoliščinah, se izognite nespoštljivemu ali žaljivemu pristopu, v dopis pa ne vključujete osebnih mnenj ali komentarjev. 

Pozanimajte se o odpovednem roku

Ko razmišljate o odpovedi, nikar ne pozabite na odpovedni rok, ki je naveden v pogodbi o zaposlitvi, lahko pa tudi v internem aktu podjetja (če ni, je potrebno upoštevati minimalni odpovedni rok, ki ga določa Zakon o delovnih razmerjih, to je 30 dni) in je pri redni odpovedi obvezujoč, razen če se z delodajalcem ne dogovorite drugače.

Delodajalcem večinoma ni v interesu, da bi osebo, ki se je odločila za menjavo službe, predolgo zadrževali, saj s tem povezujejo zmanjšano motivacijo in interes za delo. Seveda pa je veliko odvisno tudi od tega, če lahko svoje delo predate komu v podjetju ali pa je potrebno še poiskati in uvesti zamenjavo za vas.

Na pogovor z delodajalcem pridite pripravljeni

Poskrbite, da boste delodajalca pravočasno obvestili o vašem odhodu, da se bo lahko ustrezno pripravil in organiziral delovne procese v skladu z nastalo situacijo. Čeprav je pisna odpoved obvezna, pa je osebni razgovor najpomembnejši z vidika ohranjanja nadaljnjih dobrih odnosov. Preden pridete na sestanek, premislite, kaj želite delodajalcu povedati. Bodite pripravljeni na različne reakcije z njegove strani in se tudi v primeru burnega odziva ne pustite spraviti iz tira, temveč ohranite mirno kri.

Delodajalca bo zagotovo zanimalo, zakaj ste se odločili za odhod; že v naprej premislite, kaj in koliko mu želite o tem povedati. Potrudite se, da se boste razšli v dobrih odnosih; bodite profesionalni in se izognite izbruhom. Zavedajte se, da bo v prihodnosti kakšen potencialen delodajalec morda želel preveriti vaše reference, poleg tega se bo morda kdaj pojavila priložnost za poslovno sodelovanje. Delodajalca, s katerim ste v dobrih odnosih, lahko prosite tudi za priporočilno pismo.

Menjava zaposlitve je pomemben korak, naredite ga v čim bolj pozitivnem duhu. Poskrbite, da bodo vaše naloge opravljene, ne puščajte za sabo nedokončanih zadev ter korektno izvedite predajo poslov. Poslovite se od sodelavcev in nadrejenih ter ohranite in negujte stike z njimi; potem pa pogumno novim kariernim izzivom naproti.

Če razmišljate o menjavi zaposlitve, na naši spletni strani preverite trenutna prosta delovna mesta. Preberite si tudi ostale nasvete, ki vam bodo pomagali na novi karierni poti.