Karierni nasveti
Mirela Kurt
Objavljeno:  11.02.2022

10 nasvetov za vodenje ekip na daljavo

Delavci po vsem svetu zaradi širjenja pandemije Covid-19 delajo od doma, kar predstavlja izziv za zaposlene in njihove vodje, saj se morajo prilagoditi novemu vsakdanu.

Tako kot vsako delo ima tudi delo na daljavo tri izzive: povezovanje ekipe, sodelovanje in nadzor nad delom. Pri doseganju uspeha je pomembno vodenje. Do 70% zavzetosti zaposlenih je mogoče pripisati vodjem, medtem ko občutek izoliranosti zmanjša uspešnost do petine.

“Ključnega pomena za spodbujanje produktivnih oddaljenih okolij je, da se spoprijateljite s tehnologijo, ki omogoča sodelovanje,” pravi Jake Schwartz, izvršni direktor podjetja General Assembly. “Vendar ne gre samo za tehnologijo. Za uspešno delo na daljavo so ključnega pomena vzpostavitev zaupanja, zagotavljanje odgovornosti in spodbujanje dobrega sodelovanja.”

Zato imajo vodje ključno vlogo pri zagotavljanju uspešnega dela na daljavo. Tukaj so naši nasveti, kako lahko povečate potencial svojih ekip.

1. Določite jasne norme

V pisarniškem okolju so odtenki pričakovanega vedenja pogosto jasni že na podlagi opazovanja. To pa je v ekipi na daljavo, kjer vsak razvije svoje lastne norme, izziv. Začnite s sestankom, na katerem določite nekatera temeljna pravila. Pri njihovem uvajanju je najbolje sodelovati in biti prilagodljiv, ne pa jih narekovati. Na primer, določitev sestanka vsako jutro ob 9.00 morda ne bo ustrezala staršem, katerih otroci so zdaj tudi doma z njimi.

2. Določite prilagodljive ure

Med pandemijo ima veliko ljudi dodatne obveznosti, na primer skrb za otroke, starše ali bolne sorodnike. Določite osnovne ure, ko morajo biti vsi na voljo, zunaj njih pa ustvarite prilagodljiva obdobja. Vzemite si čas za določitev sposobnosti in zmogljivosti članov ekipe, da boste vedeli, kaj lahko od vsakega od njih pričakujete.

3. Ni vse nujno

Pri določanju normativov se odločite, kaj je nujno stanje. Ker ljudje med izolacijo koordinirajo z drugimi obveznostmi, je ponovno najbolje določiti, kdaj je treba nujno nalogo opraviti in v kakšnem časovnem okviru. Morda so nalogam dodeljene prioritete 1, 2 in 3, pri čemer so prve nujne in jih je treba opraviti v eni uri, druge so potrebne do 17. ure, tretje pa do konca tedna.

4. Imejte redne sestanke

Srečanja imejte na začetku in na koncu dneva, ob rednem času. Zjutraj določite, kaj je treba storiti, na koncu delovnika pa povzemite, kaj je bilo doseženo. Vsem mora biti jasno, za katere naloge so odgovorni in kakšni so njihovi rezultati.

5. Imejte produktivne sestanke

Poskrbite, da bodo vaši sestanki produktivni. Vsak udeleženec sestanka mora prispevati dodano vrednost, sicer je njegov čas zapravljen. Če morate imeti dodatne sestanke, poskrbite, da bodo na njih sodelovali le potrebni ljudje. Vsak sestanek mora imeti jasen cilj. Če ga nima, ga morda ne bi smeli organizirati.

6. Prebite led

Poiščite načine za vzpostavljanje odnosov v ekipi. Priznavajte dosežke in pohvalite tiste, ki dobro delajo. Praznujte rojstne dneve ali druge mejnike. Razmislite tudi o vzpostavitvi virtualnega »bara«, kjer se lahko ljudje sprostijo in hkrati gradijo delovne odnose. To je lahko online pogovor, kjer si ljudje lahko izmenjujejo videoposnetke, šale ali kvize.

7. Jasno opredelite pričakovanja

Ne govorite, da mora biti naloga opravljena do “konca delovnega časa”, če ekipa dela fleksibilno. Navedite čas – in v katerem časovnem pasu, če vodite globalno ekipo. Ne domnevajte, da ljudje vedo, kaj mislite, in ne pozabite, da je preverjanje določenih podrobnosti pri ekipi na daljavo težje, saj je z ljudmi morda težje vzpostaviti stik.

8. Razčlenite naloge

Naloge razdelite na manjše dele in poskrbite, da bo vsak vedel, za kateri del je odgovoren. To ni mikromanagement, temveč spoznanje, da ima delo na daljavo svoje meje. Na primer, z govorico telesa se ne da komunicirati, poleg tega se lahko pisno besedilo tudi napačno interpretira.

9. Poudarek na osebnem

Kot smo že omenili, je občutek izolacije neprijeten in neproduktiven. V medsebojnih odnosih imejte v mislih vse in ne pozabite, da bodo ljudje doživljali več stresa in tesnobe kot običajno.

10. Vklopite kamere, če lahko

Ko gre za skupinske sestanke, spodbudite vse, da vklopijo svoje kamere (seveda ob upoštevanju trenutnih omejitev hitrosti interneta, povezljivosti in zmogljivosti omrežja). Če boste ljudi videli in ne le slišali, boste vzpostavili močnejšo povezavo in lažje ohranili pozornost na pogovoru.

Za oblikovanje učinkovite ekipe na daljavo je potreben čas, pandemija pa je v to prisilila številne delavce in podjetja, ki niso bili pripravljeni. Pri izvajanju zgornjega seznama si vzemite čas in bodite potrpežljivi. Zavedajte se, da delo na daljavo daje svobodo, istočasno zahteva od posameznika tudi večjo mero odgovornosti.