Tomaž Žnidarič | Adecco H.R. I Future@Work #CEOview

#CEOview

Intervju

Tomaž Žnidarič

Direktor družbe Ljubljanske mlekarne d.o.o.

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«?

Pomislim na izziv. Poslovanje jemljem kot ustvarjanje dodane vrednosti na osnovi ustvarjanja končnih izdelkov iz začetnih dobrin oziroma polizdelkov ali pa kot ponujanje storitev. V vsakem primeru je treba ustvariti dodano vrednost in v tem konkurenčnem okolju je to vedno večji izziv, saj je trebaustvariti večjo dodano vrednost kot pa konkurenca.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede?

Že glede na samo pozicijo je ta beseda definitivno strateg. Sem tudi vključevalen in zahteven.

Kakšen nasvet bi dali samemu sebi na začetku kariere?

Kar sem se naučil na svoji poti in kar bi lahko pospešilo kariero, če bi izvedel prej, je to, da je treba poslušati in slišati tiste, ki mislijo drugače kot ti, jih poskusiti razumeti, saj se da na tak način zelo veliko naučiti. Poslušanje je eno izmed ključnih zadev. Pa seveda, ko delaš, karkoli delaš, na katerikoli poziciji si – vedno je treba dati od sebe maksimum tako pri samem delu kot tudi pri inovacijah. Vedno je treba opazovati, če se da karkoli izboljšati in potem to implementirati ali pa povedati nekomu, ki to lahko uresniči. Tisti, ki delajo na določenem delovnem mestu, najbolj vejo, kako se lahko proces ali pa rezultati izboljšajo.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

Ključna zadeva znotraj podjetja je dajanje in prejemanje povratnih informacij. Če uspemo to dosegati in če imamo okoli sebe sodelavce, ki so zmožni dajanja in sprejemanja povratnih informacij, seveda velja to za pozitivne in tiste konstruktivno negativne, to pomeni, da so to sodelavci, ki so se pripravljeni učiti in napredovati. In če imaš takšnega sodelavca, si lahko brezskrben in veš, da bodo odnosi dobri, ker vedno, ko nekaj ni v redu, si to poveš. Ko so stvari dobre, to pohvališ in je potemtakem vzdušje dobro ter napredek zagotovljen.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite?

Pri meni je bil to mogoče malo splet okoliščin, glede na to da sem jaz delal za Lectalis še preden je ta leta 2013 prevzel Ljubljanske mlekarne. Takrat so mi ponudili pozicijo, ki sem jo z veseljem sprejel in mi je bilo v ponos, saj sem z mlečnimi izdelki Ljubljanskih mlekarn tudi odrasel. Sprejetje pozicije je bil hkrati tudi velik izziv, saj sem se takoj vprašal, kaj je lahko moja dodana vrednost v tako velikem podjetju, ki ima tako močno pozicijo na tržišču.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb?

Imamo dve vrsti sprememb, ena vrsta so interne spremembe, za katere se odločimo zavestno, se pravi naredimo nek napredek pri procesih ali organizaciji, in v tem primeru je pomembno, da v naprej jasno začrtamo cilj, kam želimo s spremembo priti, začrtamo pot in potem vse to jasno skomuniciramo vsem ključnim deležnikom. Ker če bodo vedeli, kakšen je cilj, kakšen je namen teh sprememb ter kakšen vpliv imajo te spremembe na posameznika, potem bodo ljudje te spremembe lažje sprejeli in poosebili. Potrebno je vedeti, da so spremembe velikokrat za marsikoga “nebodigatreba”, veliko ljudi rado ostane v coni udobja, zaradi tega se nekateri celo bojijo sprememb, zato je pomembno, da imamo jasen cilj in da je ta jasno skomuniciran. Seveda, ko pa pride do kakšnih stranpoti, takrat je potrebno obdržati trezno glavo, preučiti nastalo situacijo in postaviti pot na novo. Ko pa govorimo o zunanjih spremembah, se pravi o spremembah, ki se zgodijo zunaj podjetja in vplivajo na naše poslovanje, je to drugače. Pomembno je, da če se le da, te spremembe predvidimo vnaprej, včasih je to težko, a to je naloga nas vodij, saj lahko s preteklimi izkušnjami ugotovimo, kaj se bo zgodilo v naslednjih letih. Tako lahko organizacijo pripravimo na spremembe, ki nas čakajo.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate?

Trenutno smo v času, ko se vsa predelovalna industrija, pa verjetno še kaka druga, sooča z izzivi inflacije oziroma pomanjkanjem virov sredstev, tu govorimo od kadrov do surovin, energentov itd. In moram reči, da so to precej veliki izzivi, kako vse to uskladiti, da lahko proces poteka nemoteno in da uspemo kljub vsemu temu povečanju stroškov v podjetju ustvariti dovolj veliko dodano vrednost, da lahko uspešno poslujemo. Če pogledamo samo mlekarski sektor, lahko vidimo, da so spremembe stalnica, že samo zaradi surovine mleka, ki ga uporabljamo, saj je to živa stvar, ki jo imamo na vratih vsak dan, ali jo potrebujemo ali ne. Če je povpraševanje ali pa če ga ni, krave dajejo mleko 365 dni na leto, tako da je ravno to predvidevanje dogodkov vnaprej izredno pomembno. To je ključen izziv, tiste mlekarne, ki uspejo na srednji in daljši rok predvideti situacijo, so veliko bolj uspešne.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti?

Naše ključno poslanstvo je zagotoviti našim potrošnikom kvalitetne, neoporečne in inovativne izdelke vsak dan povsod, vendar pa to v zadnjih nekaj letih nikakor ni dovolj. Se pravi, smo za slovenske razmere veliko podjetje, ki poleg tega, da zagotavljamo te kvalitetne izdelke, moramo dati tudi nekaj nazaj okolici, v kateri delujemo. To je eno izmed ključnih poslanstev zdaj tudi za Ljubljanske mlekarne. Govorimo o vseh deležnikih, ki so vključeni v naš proces, se pravi od sodelavcev, ki se morajo dobro počutiti na delovnem mestu, se razvijajo, napredujejo, so slišani in upoštevani, prav tako skrbimo za naše dobavitelje, kmete, skrbimo za dobrobit živali in pa, jasno, skrbimo za okolje, v katerem živimo. Tu govorimo o socialnem okolju, se pravi dajemo podporo tistim, ki zaradi različnih okoliščin to potrebujejo, kot tudi skrbimo za okolje in ga ohranjamo takšnega, kot je tudi za naslednje rodove. Vse to je poslanstvo vseh podjetij, za nas, ki smo večji, pa še toliko bolj.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Najprej zato, ker smo veliko podjetje, ne samo v smislu Ljubljanskih mlekarn, ampak smo tudi del največjega mlekarskega podjetja na svetu, skupine Lectalis. S tem lahko vsem talentom ponujamo nekaj več, da se lahko razvijajo in napredujejo ne samo v Sloveniji, ampak povsod po svetu. Definitivno pa imamo okolje, kot sem že omenil prej, v katerem se zaposleni dobro počutijo, kjer je transparentnost in odprta komunikacija zaželena in na ta način smo se vsi, vključno z mano, pripravljeni učiti, poslušati mlade, ki prihajajo, in vključevati ideje v nek skupek za ustvarjanje večje dodane vrednosti.

 

Oglejte si tudi

Matjaž Mali

Direktor proizvodnje Goodyear Slovenija

"Le če se prilagajaš, lahko preživiš v hitro spreminjajočem se svetu."

Preberi več

Pavle Jazbec

CEO Actual IT Group

"Vse izzive se lahko premaga s trdim delom."

Preberi več

Damijan Zalokar

Direktor podjetja MK Illumination d.o.o.

"Bodi drzen in bodi to kar si."

Preberi več

Tamara Golmajer

Direktorica podjetja Intercet d.o.o.

"Zdaj pri sodelavcu vedno iščeš nekoga, na kogar se lahko zaneseš."

Preberi več