Saša Boštjančič | Adecco H.R. I Future@Work #CEOview

#CEOview

Intervju

Saša Boštjančič

Direktorica karierno zaposlitvenega portala Optius

Na kaj pomislite prvo, ko zaslišite besedo »poslovanje«?

Smo storitveno podjetje. V lasti in upravljanju imamo karierno zaposlitveni portal Optius.com. To pomeni, da so naši kupci delodajalci, ki so tudi naš glavni vir prihodka. V smislu poslovanja je to naša osnovna dejavnost. Na drugi strani pa so naši kupci tudi uporabniki, to so iskalci zaposlitve. En brez drugega na našem portalu ne moremo, čeprav so storitve za iskalce zaposlitve brezplačne.

Kako bi se opisali, če bi morali uporabiti samo tri besede?

Srčna, iskrena, vedoželjna.

Kakšen nasvet bi dali sami sebi na začetku kariere?

Imam že kar nekaj let delovne dobe. Za vse to, kar se mi je zgodilo v karieri, tudi slabe stvari, sem danes hvaležna, ker sem s tem bogatejša. Na začetku kariere pa bi si rekla, začni, probaj, ne bo ti žal. Žal ti bo, če ne boš nikoli probala.

Kako bi opisali svojega idealnega sodelavca?

Pri nas je ekipa majhna, skupaj 7 sodelavk. Vsaka je različna, posebna. Ravno to nas bogati, ta različnost. Rajši kot idealnega sodelavca bi opisala sodelavca, s katerim je lepo delati. To je sodelavec, ki mu lahko rečeš, da nečesa ne znaš, ga lahko vprašaš za nasvet in prosiš za pomoč. Nekdo, ki ti poda roko, ko jo potrebuješ. Sodelavec, ki ti želi zaupati svoje ideje. S tako ekipo je lepo delati.

Zakaj ste se odločili, da delate v organizaciji, ki jo vodite?

To ni bla odločitev, do tega me je pripeljalo življenje skozi moje pretekle izkušnje in delodajalce. Vsak od njih je bil drugačen, seveda sem imela tudi negativne izkušnje. To me je samo gnalo naprej, da sem se odločila, da bom šla po svoji podjetniški poti in ustvarila naš zaposlitveni portal. Danes je portal star že 11. leto. Dejstvo pa je, da ne bi bili tako uspešni in dobri brez naše male ekipe sodelavk.

Kako bi opisali vlogo vodje v obdobju sprememb?

Tudi korona kriza, ki smo ji bili priča, je pokazala, kakšen vodja mora biti oziroma kakšen ne bi smel biti. Če izhajam iz sebe bi rekla, da mora biti dober vodja predvsem srčen, avtentičen, pristen in pripravljen povedati, da nekaj ne zna in se želi nekaj naučiti. Bistvo pa je to, da spoštuje svoje sodelavce, jih ceni, ima rad in iskreno komunicira. Dober vodja je tisti, ki zna podjetje in sebe prilagoditi spremembam kot se trenutne. Agilnost v spremembah je ključ do uspeha vsakega podjetja.

Kateri so glavni izzivi v vaši panogi in kako se z njimi spopadate?

Dva izmed glavnih izzivov, ki ju imam v mislih, sta digitalizacija in na drugi strani skrb za to, kako ohraniti človeško noto in oseben odnos ter stik z ljudmi. Na eni strani moramo biti digitalizirano podjetje, po drugi pa želimo dati našim uporabnikom občutek in zavedanje, da smo tukaj za njih, da smo ljudje in jim lahko pomagamo. Ta trenutek se mi zdi tudi zelo ključno pomanjkanje ljudi, tukaj govorimo predvsem o pravih talentih. V naši branži bo na tem področju še kar nekaj izzivov.

Kako vidite svoje podjetje in vašo vlogo v prihodnosti?

Naše podjetje je majhno, zato delujemo butično. Ravno ta osebna nota, oseben stik, ki ga želimo vzdrževati z našimi uporabniki je tisto, kar je ljudem najbolj všeč. To bomo vsekakor obdržali. V prihodnosti želimo postati družbeno odgovorno podjetje, saj želimo ljudem nekaj dati in kljub vsemu ostati pozvalec na trgu dela, ker daje to tudi smisel našemu poslu.

Zakaj bi talenti v prihodnosti postali del vašega podjetja in ekipe?

Zaradi tega, ker smo agilno in hitro podjetje, ki želi rasti skupaj z našimi uporabniki. Uporabnikom želimo ponujati nove storitve, nove trende, v stiku s trenutnimi potrebami na trgu. Iskalcem zaposlitve želimo omogočiti čimprejšnjo zaposlitev, da bodo dobili delo, ki se ga bodo veselili in našli svoje poslanstvo. Na drugi strani tega pa bo potem tudi delodajalec, ki bo s takim sodelavcem rad delal. Prepričana sem, da so lahko le take ekipe v prihodnosti uspešne.

 

Oglejte si tudi

Barbara Domicelj

Generalna direktorica Microsofta Slovenija

"Vsaka napaka je del vseživljenjskega učenja in logičen del vsake kariere, zato se jih ne smemo bati."

Preberi več

Marko Perme

Direktor podjetja Agilcon d.o.o.

"Vsa podjetja skupaj potrebujemo bistveno več usposobljenega kadra, kot pa ga je v Sloveniji trenutno na voljo."

Preberi več

Matjaž Šivic

Direktor podjetja Silvaapis

"Vodja mora biti prepričan v to, da kar dela, bo uspelo."

Preberi več

Tjaša Telič Goršič

Glavna izvršna direktorica v Hotel Union d.d.

"Pandemija je tudi priložnost, da se poslovni procesi spremenijo, v podjetja vključijo novi zaposleni in poslovni modeli postanejo še uspešnejši."

Preberi več