Čustvena inteligenca v poslovnem svetu

Karierni nasveti Objavljeno:  20.05.2019

Se vam je že kdaj zgodilo, da ste kljub temu, da obvladate svojo stroko,  doživeli neuspeh na delovnem mestu? Poleg znanja in delovnih izkušenj, so za uspešno poslovanje pomembni pozitivni odnosi do sodelavcev, reševanje težkih situacij in prepoznavanje lastnih čustev. To je čustvena inteligenca, ki je pomembna pri vseh vidikih življenja, in zato je zelo koristno, če vemo, kako se je lahko naučimo in razvijamo.

Kaj je čustvena inteligenca?

Pojem čustvena inteligenca pomeni sposobnost prepoznavanja lastnih čustev in čustev drugih ter ustrezno odzivanje nanje. Pomeni tudi, da smo sposobni reševati težke situacije in imamo pozitiven odnos do sebe in do drugih.

Razvoj čustvene inteligence poteka skozi prakso

Najprej razmislite, na kakšni stopnji ste trenutno. V nasprotju s količnikom inteligentnosti (IQ) je čustvena inteligenca (EQ) težko merljiva, lahko pa si pomagate tako, da sami pri sebi premislite o nekaj preprostih vprašanjih:

  • kakšen je vaš odnos do življenja in sveta okoli vas,
  • na kakšen način sprejemate odločitve,
  • kako komunicirate z okolico,
  • ali znate poslušati,
  • ali znate svoje občutke (tudi neprijetne) konstruktivno izraziti,
  • na kakšen način zavzamete svoja stališča in jih zagovarjate?

Če odgovorite iskreno, boste dobili precej jasno sliko, do katere stopnje je trenutno razvita vaša čustvena inteligenca. Ne pozabite, razvijamo jo vse življenje, ne glede na starost.

Kaj lahko naredimo?

Spremembe moramo najprej ozavestiti ter nato narediti premik v odnosu do sebe

  1. Spremljajte svoja občutja, analizirajte svoja čustva in prepoznajte, kako se počutite v določenih situacijah.
  2. Poskušajte že v naprej predvideti svoje reakcije ter jih obvladati tudi v težkih ali stresnih situacijah.
  3. Na življenje in svet glejte pozitivno; ob neprijetnih dogodkih se nikar ne pomilujte, temveč se osredotočite na iskanje rešitve. Če ste deležni kritike, je nikar ne vzemite kot napad nase, temveč raje premislite, kaj koristnega lahko iz nje potegnete; ljudje imamo številne slepe pege, ki jih včasih ne vidimo, zato je percepcija nas in našega vedenja skozi tuje oči lahko zelo konstruktivna.
  4. Bodite pozitivni, negujte dobro samopodobo in se poskušajte iz življenjskih situacij čim več naučiti.

Ko se enkrat naučite prepoznavati in obvladovati lastna čustva, se lahko usmerite na prepoznavanje čustev drugih ljudi tako da:

  • pazljivo poslušate in spremljate mimiko sogovornika ter njegovo gestikulacijo.
  • Poskušajte se vživeti v sogovornika, razumeti njegovo počutje in njegova čustva ter nanje pravilno odreagirati.
  • Pomembna je mirna in odprta komunikacija, tudi če je sogovornik razburjen ali konflikten.

Zapomnite si: Ko boste obvladali vaša lastna čustva in se znali vživeti v druge, boste brez težav obvladali tudi najtežje situacije.

Na voljo so razni seminarji in delavnice na temo čustvene inteligence, vendar pa je na nas, da naredimo tisti prvi premik sami pri sebi. V poslovnem svetu je EQ prav tako pomemben kot IQ, pravo razmerje enega in drugega pa je zmagovalna kombinacija, ki nam pomaga sprejemati prave odločitve, obvladovati težke situacije ter upravljati medosebne odnose na visoki ravni. Začnite torej prepoznavati svoja občutja in ne pozabite: vse se začne pri nas samih.

Preberite si tudi ostale karierne nasvete, ki vam bodo v pomoč na poti do prave zaposlitve. Če še iščete delovno mesto, ki bi vam najbolj ustrezalo, na naši spletni strani preverite pestro izbiro prostih delovnih mest.