10 stvari, ki vam jih rekrutorji ne bodo nikoli povedali – 3. del

Karierni nasveti Objavljeno:  09.11.2017

Kaj morate vedeti, ko iščete delovno mesto s pomočjo rekruterjev? Kako izkoristiti vse prednosti pomoči kadrovskih strokovnjakov in koliko je odvisno samo od vas, vaših izkušenj in kompetenc? Vodja projektov v Adeccu, Anja Žibert, bo v prihodnjih zapisih delila z nami, kako proces iskanja in zaposlitve novega kandidata občutijo kadroviki. Preverite skrivnosti kadrovanja, ki vam bodo olajšale lov na novo službo.

Kakšen življenjepis zapira priložnosti

Prvo pravilo: osnovni podatki (telefonska številka/e-pošta, datum rojstva, kraj bivanja) so brezpogojno pomembni. Zakaj? Naj razložim tako: neko podjetje želi v svojo ekipo povabiti ambiciozne sveže diplomante, posameznike na začetku svoje karierne poti. Pripravljeni so jim ponuditi vso podporo pri strokovnem izobraževanju, ker si želijo takšne ljudi v svoji ekipi obdržati najmanj 5 let. Taka je njihova strategija in po pomoč se obrnejo name. Povejte mi dober razlog, zakaj bi svoji stranki priporočila nekoga, ki ne ustreza tem pogojem? Včasih namreč prejmem prijave, ki me spominjajo na kup premetank in ugank; avtorji takšnih življenjepisov se ponavadi trudijo zakriti vse ključne podatke (letnico rojstva, delovne izkušnje, letnico šolanja in tako naprej). Ob podrobnejšem raziskovanju po navadi ugotovim, da takšni kandidati ne ustrezajo niti osnovnim pogojem, ki jih zahteva naročnik, in jih izločim iz selekcije. Vendar se ob takšnih priložnostih vprašam, zakaj je to sploh potrebno.

Če pričakujete iskrenost, morate biti iskreni. Zato še enkrat: manipulacija z osebnimi podatki ni pravi način, da prepričate!

Papir prenese vse, ljudje pa malo manj

Brskanje po internetu ter branje elektronske pošte v 21. stoletju nista posebni kompetenci. Ko v življenjepisu navajate svoje znanje, veščine in kompetence, ki niso podkrepljene s konkretnimi primeri, bodite bolj »konzervativni« oziroma izbirčni. Se spomnite znanega reka, ki pravi Papir prenese vse? No, nekaj takega imam v mislih, ko dobim v roke prijavo, ki vsebuje seznam veščin in znanja, naveden na več straneh. Veliko bolj profesionalno se boste predstavili, če boste prazne vrstice namenili razlogom, zakaj ste menjali delodajalca oz. delovna mesta, ter logično zapolnili »vrzeli« na časovni lestvici.

Če se prijavljajte na več delovnih mest, prilagodite svoje prijave razpisnim zahtevam, saj vašega sporočila nič ne razvrednoti bolj kot to, da se z istimi besedami predstavljate kot strokovnjaki za različna področja. Če vi sami ne veste, v čem ste najboljši, le kako lahko pričakujete, da vem jaz?

Anja Žibert je vodja projektov v oddelku Iskanje in Selekcija v Adeccu, specializirana za zaposlitvene profile s področja prodaje in marketinga.