Med starim in novim delodajalcem
 
Vir: FINANCE, Številka: 92, Datum: 01.06.2001

 

Mnogi delodajalci se zavedo vrednosti zaposlenega šele, ko odhaja; sodelavca želijo obdržati in ga pahnejo v dilemo ostati ali oditi Niso redki primeri presenečenega delodajalca, ko mu zaposleni pove, da si je našel drugo službo. Z zaposlenim je bil zadovoljen, zato ga želi obdržati z obljubami o višji plači, napredovanju in podobnem. Zaposleni postane zmeden, saj ne ve, kaj naj stori. Mogoče bodo spodaj navedena razmišljanja kadrovskih svetovalcev v pomoč, če ste ali če se boste znašli v podobnem položaju. Izvedeli smo za primer Mihe (ime je izmišljeno, op. p.); ta si je našel drugo službo in je svojemu dosedanjemu delodajalcu dal odpoved. Mihov šef je bil zelo presenečen in posvetoval se je z drugimi menedžerji. Osem dni po odpovedi je Mihi svetoval, naj še malo premisli, ker se v podjetju dogovarjajo, kakšno poslovno ponudbo mu bodo dali. Miha, prej popolnoma odločen o svojem odhodu, sprašuje, kaj naj naredi. Ali naj da svojemu delodajalcu še eno možnost ali naj gre v drugo službo? Alenka Maher, psihologinja in direktorica agencije Kadrovski inženiring, pravi, da za zaposlenega, ki se je odločil zamenjati zaposlitev in je že našel novega delodajalca, poti nazaj ni. V podjetju, kjer ne vedo, da (posamezni) zaposleni niso zadovoljni, verjetno ne preverjajo zadovoljstva sodelavcev z anketami, z rednimi letnimi razgovori in z drugimi kadrovskimi prijemi. Poznejše dajanje poslovnih ponudb sodelavcu, ki se je že odločil oditi, je samo gašenje požara. Zelo verjetno pa je tudi, da je to, četudi bo delodajalcu uspelo sodelavca obdržati, samo prelaganje sodelavčevega odhoda. Maja Murko, kadrovska svetovalka v agenciji Adecco, svetuje, naj zaposleni delodajalcu določi rok, do katerega naj mu ta predstavi svojo ponudbo. Zelo priporočljivo je tudi, da zaposleni zahteva ponudbo v pisni obliki. Miha naj tudi razmisli, kaj naj bi sodelovanje z novim delodajalcem pomenilo za njegovo nadaljnjo kariero in predvsem o razlogih, ki so ga privedli do tega, da je sploh začel razmišljati o menjavi službe. Mojca Rajšter, predstavnica za Slovenijo kadrovske agencije Hill International, razmišlja, da če nekdo zares dobro pretehta razloge za iskanje zaposlitve drugod, ponavadi ob ponudbah dotedanjega delodajalca ni v dilemi. Morda pa je vzrok za Mihovo dilemo le radovednost, kakšno ali koliko boljše delovno mesto (in s tem vse drugo, ki sodi zraven) mu namerava delodajalec ponuditi, se sprašuje Mojca Rajšter. Čakanje na ponudbo sedanjega delodajalca pa je včasih zaposlenemu tudi povratna informacija, da verjetno ni povsem prepričan v uspešno sodelovanje z novim delodajalcem. Ker pa službe tako ali tako ne menjamo z danes na jutri, je dejala Mojca Rajšter, ima Miha dovolj časa, da v miru pretehta ponudbo, ki mu jo obljublja delodajalec. Jure Legvart, direktor v svetovalnem podjetju Neways International, pravi, da bi Mihu svetoval z vprašanji. Vprašal bi ga, ali misli, da ima novo podjetje jasno izoblikovano vizijo in ali bo imel v podjetju pristojnega sogovornika, s katerim se bo lahko pogovarjal o ciljih podjetja, oddelka in o svojih osebnih ciljih. Če je odgovor na zgornja vprašanja pritrdilen, Jure Legvart meni, da Miha celo mora zamenjati službo, saj bo to v njegovo korist in tudi v korist sedanjih in prihodnjih delodajalcev.